Låt i bakgrunden i Gladiatorena

Nästa efterlysning →

sön, 22 januari 2012 kl. 00:33

Är en kör som sjunger svagt i bakgrunden. (En klassisk låt) tror ja.

Föreslå en låt...

Lämna en kommentar...

Svar

Anonymous,

sön, 29 januari 2012 kl. 21:35

lånar tråden lite, tänkte kolla om nån vet vilken låt som spelas när de manliga gladiatorerna entrar, oftast vid gatloppet?

Anonymous,

sön, 22 januari 2012 kl. 23:31

Om du menar det klassiska stycket som upprepas typ mellan/innan grenarna, så är det Mozart's Requiem (Lacrimosa).

Anonymous,

mån, 23 januari 2012 kl. 03:38

Japp det va den, super stort tack. Men det är nog inte den ända klassiska som spelas där va?

MvhMarcus,

mån, 23 januari 2012 kl. 04:11

Det är mycket blandad musik, mest körverk och annan "episk" musik som passar i programmet. En del så kallad klassisk som den du sökte och fick svar om, men även filmmusik. Tycker mig ha hört Hans Zimmer spelas i programmet men även Carl Orff.

Dom brukar dock inte ange vilken musik som används, det gäller nästan alla produktioner som TV4 gör.

Anonymous,

mån, 23 januari 2012 kl. 04:18

O Fortuna med Orff har ja hört där ja. Hans håller ja på med å gå igenom nu i skrivande stund.

MvhMarcus,

mån, 23 januari 2012 kl. 04:43

Om du vill ha episk musik med Hans Zimmer så bör du kolla upp hans soundtrack till Gladiator och Angels & Demons. :)

Anonymous,

mån, 23 januari 2012 kl. 04:45

Angels & Demons det va ett hett tips, Tack

I Gladiator finns mycket skön musik faktiskt.

Anonymous,

sön, 29 januari 2012 kl. 02:45

'Also Sprach Zarathustra' har också förekommit i pauserna mellan grenarna.

ANNONS: