Är en kör som sjunger svagt i bakgrunden. (En klassisk låt) tror ja.
- Denna efterlysning postades för över ett år sen och kan vara inaktuell
Låt i bakgrunden i Gladiatorena
Nästa efterlysning →sön, 22 januari 2012 kl. 00:33
Föreslå en låt...
Lämna en kommentar...
Svar
Anonymous,
sön, 22 januari 2012 kl. 23:31
Om du menar det klassiska stycket som upprepas typ mellan/innan grenarna, så är det Mozart's Requiem (Lacrimosa).
Anonymous,
mån, 23 januari 2012 kl. 03:38
Japp det va den, super stort tack. Men det är nog inte den ända klassiska som spelas där va?
MvhMarcus,
mån, 23 januari 2012 kl. 04:11
Det är mycket blandad musik, mest körverk och annan "episk" musik som passar i programmet. En del så kallad klassisk som den du sökte och fick svar om, men även filmmusik. Tycker mig ha hört Hans Zimmer spelas i programmet men även Carl Orff.
Dom brukar dock inte ange vilken musik som används, det gäller nästan alla produktioner som TV4 gör.
Anonymous,
mån, 23 januari 2012 kl. 04:18
O Fortuna med Orff har ja hört där ja. Hans håller ja på med å gå igenom nu i skrivande stund.
MvhMarcus,
mån, 23 januari 2012 kl. 04:43
Om du vill ha episk musik med Hans Zimmer så bör du kolla upp hans soundtrack till Gladiator och Angels & Demons. :)
Anonymous,
mån, 23 januari 2012 kl. 04:45
Angels & Demons det va ett hett tips, Tack
I Gladiator finns mycket skön musik faktiskt.
Anonymous,
sön, 29 januari 2012 kl. 02:45
'Also Sprach Zarathustra' har också förekommit i pauserna mellan grenarna.
Anonymous,
sön, 29 januari 2012 kl. 21:35
lånar tråden lite, tänkte kolla om nån vet vilken låt som spelas när de manliga gladiatorerna entrar, oftast vid gatloppet?